Utmed Assman - 8,4 km

Assman heter ån som lämnar Tranemosjön och ringlar sig västerut för att ansluta till ån Ätran. Idag försökte jag komma intill Assman på ett par ställen som jag kollat upp lite extra. Det kändes som jag skulle komma över milen men enligt min iPhone slutade det på 8,4 kilometer enligt karta 9,3 km.
Visst är det rofyllt att vandra utmed en stilla å. Det gjorde jag idag då jag ville se om jag kom ned till vissa ställen utmed ån som tyckte såg intressanta ut. Ännu är det lite för sankt efter vinterns alla regn och snöfall för att kunna komma riktigt nära åkanten och att ta sig fram utanför grusvagar och stigar. Hoppas kunna återvända och kanske fota ån än mer. Tror det kan bli några spännande bilder, idag var vandringen prio 1.

 

Kommentarer

  1. Härligt att följa dessa promenader. Blir det att vada i snö idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Stefan för kommentaren, såg den lite sent. Jo det blev lite snö.

      Radera

Skicka en kommentar